Jak nie wydawać dużo, a usprawnić swoją pracę?

 

Wiele osób zastanawia się co może zrobić, by zdobyć fundusze na lepszy sprzęt, bardziej prestiżowe biuro, czy nowe auto do firmy. Status, opinie znajomych, plotki na mieście…To wszystko…JEST NIE ISTOTNE. Jeżeli chcesz stworzyć sobie świetne miejsce pracy, tylko dlatego, by popisać się przed innymi, albo zaznaczyć swój status to daj sobie spokój 🙂 Narzędzia do pracy. Tak nazywa się auto służbowe, telefon, biurko i kalendarz. Oczywiście, że fajnie jest mieć skórzany notatnik, sportowe auto i najnowszy smartfon, ale (zwłaszcza na początku swojej drogi) nie warto inwestować w rzeczy, na które nas nie stać. Czy zaczynając swoją przygodę z firmą dobrze jest brać kredyt na biuro, zegarek i drogi garnitur? Lepiej skupić się na JAKOŚCI tygo wszystkiego co Cię otacza.

Telefon – powinien być nowy i niezawodny. Zamiast na markę postaw na jego podzespoły. Zamiast znanej firmy kup tą niszową, która ma o wiele lepsze opinie jeśli chodzi o specyfikację techniczną.

Auto – Najlepiej jak najmniej skomplikowane. Po co kilkanaście systemów wspomagających, skoro i tak najczęściej pokonujesz trasę biuro dom, albo robisz przebiegi roczne rzędu 10 tysięcy km? Im bardziej sprawdzone tym lepiej.

Biuro – jeżeli pracujesz zdalnie i masz taką możliwość zadaptuj jeden z pokoi w domu. Masz już pewnie część, a jeśli nie to masz przynajmniej brak dodatkowego czynszu na wynajem. Jeżeli nie masz takiej opcji do wyboru, korzystaj z przestrzeni co-workingowej. Bardzo często możesz zupełnie za darmo (lub za niewielką opłatą) wynająć biurko, lub całe pomieszczenie do pracy, czy nawet spotkań biznesowych.

Materiały – wyposaż swoje miejsce pracy WE WSZYSTKO CZEGO POTRZEBUJESZ. Nie siedź na taborecie kup wygodne krzesło. Nie korzystaj z kartek wyrwanych z zeszytu kup notatnik. Nie wydawaj mnóstwo pieniędzy, ale pozwól sobie na komfort pracy. Bez tego będziesz co 5 minut szukał długopisów, książek, czy dodatkowego tuszu do drukarki. Chcesz działać efektywnie? WYPOSAŻ SWOJE MIEJSCE PRACY.

Wszystkie elementy związane z Twoją pracą powinny być proste, konkretne i niekoniecznie drogie. Pamiętaj, że Twoim celem jest zdobycie konkretnej partii rynku, stworzenie nowego produktu, czy sprzedaż już istniejącego. Nie ma sensu wydawać pieniędzy, których nie ma, na rzeczy, których nie potrzebujesz. Pamiętaj, że „gadżety” możesz zakupić później, gdy będziesz miał na to środki (Chociaż wtedy zapewne sam uznasz, że nie są Ci potrzebne) Dzięki temu zajmiesz się pracą i jednoczesnym wzrostem Twojej produktywności. Gotowy? W takim razie…NIE KUPUJ KOLEJNEJ RZECZY ZANIM TEGO DOBRZE NIE PRZEMYŚLISZ 🙂 Daj sobie jeden dzień. Nie kupuj pod wpływem impulsu. Nie wzoruj się na innych. Bądź sobą, ale nie marnuj swojego czasu oraz środków na coś czego nie będziesz używał.

Chcesz poprawić szybkość swojego działania? W takim razie skup się na tych elementach swoje pracy, które nie idą po Twojej myśli. Może zamiast kupować nowego komputera, da się za ułamek ceny usprawnić ten, który już masz? Może auto służbowe nie wygląda atrakcyjnie, bo jest wiecznie brudne i panuje w nim bałagan? Warto oddać je do profesionalnego czyszczenia i np. okleić zmieniając tym samym trochę jego wygląd. Pamiętaj, że bardzo często (zwłaszcza na początku Twojej drogi) warto wydawać pieniądze tylko w taki sposób, byś dzięki temu zyskał. Im mniej niepotrzebnych wydatków i więcej kreatywności tym większe prawdopodobieństwo, że uda Ci się poprawić efektywność oraz rozwinąć. KONKRETY. To jedno słowo powinno zagościć nie tylko pod kątem wydatków, ale również Twojej pracy. Im mniej skomplikowanych procedur, pomysłów i rzeczy wokół Ciebie tym bardziej będziesz mógł skupić się na swojej pracy. Gotowy do działania? W takim razie stwórz plan i go realizuj! 🙂

 

Paweł Zieliński

Zapraszam Cię do polubienia mojego profilu na facebooku Dzięki niemu będziesz na bieżąco ze wszystkimi KONKRETNYMI pomysłami, wiedzą oraz dużą dawką motywacji do działania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *