4 pytania jakie warto sobie zadać przed zmianą swoich nawyków

Czy masz już dosyć codziennego wstawania o 10:00? A może Twoim zmartwieniem jest ciągłe zapominanie o ważnych wydarzeniach? W takim razie przydałoby się zmienić swoje przyzwyczajenia nie sadzisz? 😉 Poniżej przedstawiam Ci 5 pytań jakie warto sobie zadać zanim zmienimy nawyki obecne w naszym życiu.

1. Czy to mi przeszkadza?

Jeżeli od wielu lat wstajemy o godzinie 6:00 rano i czujemy się dobrze, wysypiamy się i nie mamy jakichś ważnych zadań o godzinie 5:00 rano, nie ma sensu budzić się „przed wszystkimi” „pracować od wschodu słońca” itd.
Z kolei, jeśli Twoim największym wydawałoby się zmartwieniem jest brak ćwiczeń fizycznych, być może nie uwzględniasz jazdy rowerem i spacerów, które wykonujesz od lat. Pamiętaj o tym, że możesz stworzyć dowolny nawyk w swoim życiu, ale czasami niekoniecznie musisz. Są sytuacje, kiedy to wydaje się, że wszystko co robimy jest złe, nieproduktywne itd, a tak naprawdę powinniśmy zmienić, nie sam nawyk, lecz nasze podejście do niego.

2. Czy ktoś inny pomoże mi w działaniu?

Być może czytasz za mało książek, albo nie sprzątasz po sobie różnych rzeczy (np. ubrań) i chciałbyś to zmienić. Czasami poza swoją wewnętrzną motywacją potrzebujesz również takiej, która będzie pochodziła od ludzi, którzy Cię otaczają. Być może chodzi tutaj o dużą grupę, która zmobilizuje Cię do biegania. Albo osoby, które są najbliżej Ciebie w domu i zmotywują Cię do krótszego spania, tak by móc działać więcej. Warto zastanowić się, czy znajdzie się ktoś, to będzie nam pomagał i wspierał nasze działania w nowych nawykach.

3. Czym mogę zastąpić dany nawyk?

Jeżeli do tej pory wstawałeś o godzinie 10:00 byłeś rozespany, brakowało Ci czasu i nie mogłeś znaleźć przyczyny być może warto wstawać chociaż 2 godziny wcześniej? Albo nawet i lepiej. Jeżeli do tej pory nie biegałeś, nie ćwiczyłeś, jadłeś kiepskie jedzenie i odpoczynek był ważniejszy niż zdrowie, być może warto zacząć od spacerów, tak by móc potem np. jeździć na rowerze. Dany nawyk, który był zły i  nieproduktywny warto zastąpić takim, który zmieni nasze życie na lepsze. Konkretne działania za konkretne działanie. 

4. Co dzięki temu osiągniesz?

Czy wstając o godzinie 6:00 uda Ci się popracować więcej? 
Czy dzięki zmianie swojego menu poprawisz swoją kondycję?
Jeżeli uda Ci się doświadczyć konkretnych zmian, będziesz widział, że Twoje działania naprawdę mają sens. Bo przecież jeżeli do tej pory wstawałeś o godzinie 10:00 i teraz będziesz wstawał o 6:00 ale dalej będziesz rozbudzał się przez 3 godziny to nie wiele to zmieni w Twoim życiu. Pamiętaj, że to TY podejmujesz decyzję na temat nowych nawyków, oraz zmian jakie możesz wprowadzić w swoim życiu.

Ciekaw też jestem jak Ty zmieniasz swoje nawyki? Czy próbujesz jakichś konkretnych metod, którymi mógłbyś się podzielić z czytelnikami? Jeżeli tak zapraszam Cię do komentowania 🙂

Pozdrawiam mega pozytywnie Paweł Zieliński 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *