Mowa Ciała w biznesie

Wersja MP3 dostępna TUTAJ 🙂 


Milionowe kontrakty, polecenia przez klientów, sukces oraz rozwój. Wszystko to składa się na fundament którym jest mowa ciała. Poprzez podejście do człowieka, możemy osiągnąć lub stracić bardzo dużo. Mamy do dyspozycji naprawdę wiele możliwości, które sprawią że potencjalny klient będzie zainteresowany dalszą współpracą. 



1. Postawa

Poprzez postawę rozumiemy, sposób w jaki siedzisz lub stoisz. Jeśli gestykulujesz na wszystkie strony i podążasz wzrokiem po wszystkim co znajduje się w pomieszczeniu, potencjalny klient wie, że nie może liczyć na uwagę. Nie traktujesz go poważnie. Prawidłowa postawa to taka, która przedstawi Cię jako zawodowca i dobrego słuchacza. Powinna być jak najbardziej neutralna oraz pozbawiona nagłych emocji. Przyjmując ją powinieneś pamiętać, że najlepsza do budowania wizerunku jest postawa otwarta. Nogi ani ramiona nie są skrzyżowane, ręce mogą gestykulować na jednym poziomie, zaś klient ma wrażenie rozmowy z kimś godnym zaufania. Kimś kto przekaże mu swoją wiedzę oraz umiejętności. Taka postawa wzbudza zaufanie, co procentuje pozytywnym podejściem drugiej osoby.


2. Gestykulacja 

Gesty to bardzo ważny element wpływający nie tylko na relację z drugim człowiekiem, ale również na nas samych. Gestykulując w czasie rozmowy biznesowej w sposób nieprzemyślany i spontaniczny, możemy sprawić wrażenie osoby niepoukładanej oraz nie do końca wiarygodnej. Z kolei nie robiąc tego w ogóle, przedstawiamy siebie jako chłodnego i zdystansowanego człowieka. Dokładnie takiego, który jest obojętny na klienta i tym samym traci w jego oczach. Dobra gestykulacja to taka, która nie jest za szybka i potrafi wydobyć z danej sytuacji dwa razy więcej emocji u słuchacza. Gdy będziesz opowiadał o swoim osiągnięciu, i pokażesz gest związany z radością, potencjalny klient będzie wiedział, że ma do czynienia z człowiekiem sukcesu, który jest dumny ze swoich osiągnięć. 




3. Poruszanie się 

Sposób w jaki się poruszamy wbrew pozorom, nie pozostaje obojętny dla potencjalnych klientów. Jeśli chcemy osiągnąć sukces w postaci podpisanej umowy, czy zrealizowanej dostawy, należy zwracać uwagę na sposób w jaki się poruszamy. Sylwetka wyprostowana to znak, że jesteś pewny siebie, zaś minimalnie uniesiony podbródek świadczy, że jesteś liderem, który posiada w życiu cel. Uśmiech na twarzy to znak, że jesteś przyjaźnie nastawiony do ludzi, czyli warto zacząć z Tobą rozmowę. Kroki jakie stawiasz nie powinny pokazywać, że zastanawiasz się w jakim pójść kierunku. Ich wygląd będzie świadczył o tym, gdzie pragniesz w tym momencie podążać oraz to, że robisz to świadomie. 


Najczęściej popełniane błędy wizerunkowe 

Stosowanie postawy zamkniętej, czyli zwiększanie dystansu między klientem a Tobą.

Zbyt duże poświęcanie uwagi na zamknięcie swojej sprzedaży i „nagabywanie” do zakupu.

Brak uśmiechu i bardzo chłodne podejście do drugiego człowieka, co wpływa negatywnie na postrzeganie Ciebie jako sprzedawcy

Zbyt duży luz, niepoważne traktowanie poprzez podążanie wzrokiem po wszystkim co znajduje się w pomieszczeniu

Gburowate zachowanie, pokazywanie że klient jest tylko przypadkowym człowiekiem, który tak naprawdę nie wiadomo po co przyszedł.



Jak widać mowa ciała to podstawa sukcesu, każdej większej transakcji oraz relacji jakie możemy mieć z potencjalnym klientem. Jeżeli pragniesz zostać profesionalistą i realizować swoje cele, pamiętaj o jednym. Powiedzenie „jak Cię widzą tak Cię piszą” jest jednym z kluczowych elementów, które wskazują w jakim kierunku należy podążać, prowadząc własny biznes lub próbując sprzedać konkretny produkt 🙂


Zapraszam do zapisania się na Newsletter, oraz polubienia facebooka, gdzie już niedługo nastąpi kilka dużych zmian 🙂 

P.s Naprawdę, warto ponieważ osoby zapisane na newsletter dostaną ode mnie naprawdę świetny materiał, który nigdy nie będzie publikowany na blogu.

Pozdrawiam mega pozytywnie Paweł Zieliński 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *