1. Solidność
2. Profesionalne narzędzia
3. Uprzejmość
4. Gwarancja
5. Odpowiedzialność
1. Solidność
Co oznacza to w praktyce? Przede wszystkim jakość naszej pracy powinna być na tyle wysoka, by to co robimy nie wymagało od nas ciągłych poprawek. Jeżeli stworzymy prezentację, musi być sprawdzona pod kątem kompatybilności ze sprzętem na jakim ma być odtwarzana. Jeżeli pomalujemy płot, powinno być to zrobione w taki sposób, by nie wymagał on malowania za 2 miesiące. Przykłady można mnożyć, lecz chodzi o to, by Twoja praca była wykonana w takim sposób, by klient był zadowolony, a ty żebyś nie marnował czasu na kolejne poprawki.
2. Profesionalne narzędzia
Nie musisz kupować najbardziej markowych sprzętów i narzędzi, ale nie warto kupować takich, które po kilku użyciach będą nadawały się do wyrzucenia. Pamiętaj, że inwestujesz w to nie tylko swoje pieniądze (zakup) ale mnóstwo czasu (wybór, zakup i późniejsza naprawa w razie awarii) Właśnie dlatego, warto zadbać o wysoką jakość tego czym pracujesz na co dzień. Dobrym pomysłem jest sprawdzenie opinii osób, które już korzystały z tego co Ty planujesz zakupić.
3. Uprzejmość
Pamiętaj, że dobrym słowem i uśmiechem możesz zażegnać niejeden konflikt. Możesz również pomóc sobie samemu. Jeżeli będziesz miał pozytywne podejście do osób z którymi masz do czynienia zaprocentuje to w przyszłości. Nawet, gdy nie zgadzasz się z klientem lub masz całkowicie odmienne zdanie na dany temat, nie musisz przedstawiać tego w sposób agresywny i negatywny. Postaraj się być zawsze uprzejmy, a zobaczysz jak wiele możesz dzięki temu osiągnąć.
4. Gwarancja
Jeżeli wykonasz jakąś pracę, pamiętaj o tym by udzielić na nią gwarancji. W sytuacji, gdy coś się zepsuje powinieneś bardzo szybko i profesionalnie zareagować. Pierwszymi słowami powinno być zapewnienie o darmowej naprawie, zaś drugim pozytywne słowo, tak by klient nie denerwował się jeszcze bardziej. Nikt nie lubi, gdy coś się psuje, a już zwłaszcza jeśli zapłacił za to dużą kwotę pieniędzy. Pamiętaj o tym, gdy znajdziesz się w takiej sytuacji. Dzięki takiem podejściu zyskasz lojalnego klienta, który zapewne poleci Cię swoim znajomym.
5. Odpowiedzialność
Jeżeli okaże się, że Twój produkt, czy praca nie spełniają założonych celów, psują się i powodują jakieś problemy, powinieneś na to zareagować. Nie ma nic gorszego, niż kłótnia w sytuacji, gdy faktycznie coś jest na rzeczy. Nikt nie jest doskonały i nie każdy produkt nadaje się dla każdego. Niemniej jednak bywają sytuację, gdy coś ewidentnie źle wpływa na użytkownika i wtedy musisz na to zareagować. Dzięki temu po raz kolejny wykażesz się porfesionalizmem i zapewne znowu zdobędziesz świetnego klienta.
Warto nieustannie poprawiać jakość swojej pracy oraz dążyć do tego, by nasza praca, produkt czy firma była postrzegana jako profesionalna i pomocna. Wtedy większa liczba osób będzie polecała Twoje usługi. Pamiętaj, że to Ty podejmujesz decyzję o tym w jaki sposób pracujesz wpływając przez to na swoją przyszłość 🙂
Pozdrawiam Paweł Zieliński