Jak się skupić podczas pracy w domu?

Od dawna próbowałem stworzyć jak najlepszą metodę na to, by poprawić swoją efektywność i pracować jak najlepiej. Doszedłem do dwóch ważnych wniosków.

1. Nie da się za każdym razem pracować super produktywnie.

Czasami coś nam nie idzie, mamy gorszy dzień, czy po prostu wszystko nas rozprasza. Nie warto pracować za wszelką cenę. Czasami dobrze jest chwilę odpocząć, zająć się czymś innym czy zrobić sobie przerwę na krótki spacer.

2. Najlepiej, gdy nie masz żadnych bodźców

Wyłącz internet, wycisz telefon, ogarnij miejsce do pracy, nie rozmawiaj z nikim i zamknij drzwi od pokoju. To tylko kilka przykładów, dzieki którym uzmysłowiłem sobie jak wiele rzeczy zazwyczaj rozprasza w czasie pracy. Na pierwszy rzut oka to same błahe sprawy, jednak po bliższym zastanowieniu okaże się, że non stop coś Cię dekoncentrację. Co chwilę sprawdzasz pocztę, przeglądasz portale społecznościowe, a od czasu do czasu łapiesz się na tym, że planujesz listę zakupów.

Poniżej znajdziesz konkretne pomysły i narzędzia pomocne w czasie pracy w domu:

– Todoist
Bardzo fajna aplikacja pomagająca na planowanie swoich działań. Widać kilka dni na raz, wszystko jest w formie listy, którą możemy „wykreślać”. Używam i bardzo sobie chwalę.

– Color Note
Aplikacja to robienia szybkich notatek. Lista zakupów, rzeczy do zrobienia, czy po prostu jakiejś myśli, którą musisz w danej chwili zapisać

– Adblocker
Program, który blokuje nie tylko reklamy, ale również konkretne strony. Dzięki temu na czas pracy możesz zablokować wszystkie portale społecznościowe, strony z filmikami itp.

– Telefon wycisz i wynieś do drugiego pokoju, tak by nie było pokusy ciągłego zerkania na powiadomienia.

– Powiedz domownikom, w jakich godzinach pracujesz i że w tym czasie nie robisz NIC innego. Nie pójdziesz na zakupy, nie sprzatniesz kuchni ani nie porozmawiasz na temat wyjazdu.

– Rób sobie krótkie przerwy, ale po konkretnej pracy. Skończ rozdział książki, napisz artykuł do końca i wyślij ostatnie emaile.


Każdy z Nas lubi, gdy wszystko idzie według planu, ale zazwyczaj „coś” jest do dopracowania. Dlatego warto przeanalizować swoje działania nawet kilkukrotnie, tak by sprawdzić jakie konkretne czynniki działają dekoncentrująco.

Da się dzialac produktywnie? Oczywiście, ale tylko wtedy gdy pozbędziesz się WSZYSTKICH rzeczy, które Cię rozpraszają oraz dobierzesz odpowiednią dla siebie ilość pracy. Można? Można 🙂 dlatego zachęcam Cię do takich działan.

Pozdrawiam Paweł Zielinski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *