Chciałbyś przelać swoje myśli na słowa, tak by powstało coś więcej niż jeden wpis lub artykuł? A może prowadzisz bardziej lub mniej zorganizowane notatki, które mogłyby posłużyć innym? W takim razie nie stworzyłeś jeszcze e-booka 🙂 W poniższym wpisie przedstawię Ci jak zrobić to w kilku krokach. Zapraszam do lektury.
1. O czym to będzie
Jaką tamatykę chciałbyś poruszyć w swojej publikacji? Czy będzie to modelarstwo oraz sytuacja na rynku w Polsce, czy może coś zupełnie innego o czym jeszcze nikt inny nie stworzył e-booka? 🙂 Wybierz konkretną działkę, którą chcesz się zająć. Pisanie o wszystkim bez konkretnych wytycznych, bardzo szybko znuży czytelników, którzy będą mieli dosyć braku ładu i składu.
2. Kolejność
Po pierwsze stwórz tekst. Nie zajmuj się oprawą graficzną, wyglądem stron itd. Twoim najważniejszym celem na samym początku jest stworzenie treści. W drugiej kolejności powinieneś się zająć wszelkiego rodzaju poprawkami, które obejmą błędy gramatyczne, stylistyczne itd. Na samym końcu warto pomyśleć w jaki sposób będzie wyglądała strona tytułowa oraz pozostała część twojej publikacji.
Dobra grafika to podstawa 🙂 Osobiście korzystam z programu Canva, który pozwala na tworzenie naprawdę ciekawych publikacji nie będąc przy tym zbyt skomplikowanym w obsłudze.
Poza wyżej wymienioną stroną mogę polecić także Pixbay, która posiada w sobie naprawdę dużą bazę darmowych zdjęć, którą możemy wykorzystać w czasie pracy nad własnymi publikacjami.
3. Składowanie
W jaki sposób zamieścić swoją twórczość w internecie? Polecam skorzystanie z dysku google, który pozwala na publikowanie wielu różnych rzeczy w tym i dokumentów (np. w pdfie, ale nie tylko) Dzięki temu masz do dyspozycji sporą przestrzeń oraz łatwość udostępniania wszelakich materiałów, jakie stworzyłeś dla szerszej grupy osób. Łatwość obsługi oraz mnogość możliwości sprawiają, że naprawę szybko da się ogarnąć nawet bardziej zaawansowane funkcje. Polecam to wszystkim tym, którzy chcieliby publikować swoje materiały w internecie.
4. Promocja
Jak sprawić, by twój e-book stał się popularny? Na pewno nie możesz go opublikować i czekać na sławę 😉 By ktokolwiek chciał do niego zajrzeć, warto posłużyć się mediami społecznościowymi, które dają Ci możliwość dotarcia do szerszego grona publiczności. Możesz opublikować zajawkę, możesz zamieścić sam spis treści oraz link do całości poniżej. Możliwości jest wiele, lecz to ty decydujesz, którą z nich wybierzesz. Druga możliwość to przekazywanie wersji papierowej poprzez pozostawienie kilku egzemplarzy w bibliotece, stołówce akademickiej czy miejscu pracy. Możesz spróbować dogadać się np. z właścicielem punktu xero, który przy każdym wydruku będzie polecał twojego e-booka jako lekturę do kawy. Oczywiście wersja druga jest droższa, ponieważ trzeba wydrukować sporo egzemplarzy, jednak sposób ten może przynieść całkiem dobre rezultaty. Osoby, które w ten sposób dotrą do naszej twórczości mogą traktowa ją poważniej, ponieważ forma papierowa kojarzy się z książką, czyli czymś profesionalnym.
Na sam koniec powiem Ci jeszcze jedną rzecz. Nie ważne o czym piszesz, i czy masz doświadczenie w tego typu przedsięwzięciach. Jeśli nie spróbujesz, nie przekonasz się, czy to jest dla Ciebie 🙂 Dobry pomysł, twoja praca oraz miejsce gdzie to opublikujesz to podstawa Twojego sukcesu.
Jeżeli wpis Ci się spodobał i znalazłeś tutaj pożyteczne porady kliknij lubię to na facebooku i udostępnij post znajomym 😉 Dzięki temu ktoś inny zyska konkretną wiedzę i być może zacznie swoją przygodę z e-bookami. Polecam również moją publikację, która zawiera same konkrety odnośnie rozwoju i motywacji. Pomoże Ci ona w realizacji twoich marzeń, bez zbędnego lania wody. Znajdziesz ją TUTAJ
Pozdrawiam Paweł Zieliński