Wersja mp3 dostępna TUTAJ
Mnóstwo osób zasiadających na ważnych stanowiskach zastanawia się co można by zrobić, by życie było lepsze. Marzą o dalekich podróżach, wielkim domu, oraz o pracy z pasją. Sytuacja ta dotyczy nie tylko menedżerów wyższego szczebla, ale każdego z nas. Biznes widziany przez pryzmat tego co lubimy robić to jedna z najlepszych rzeczy na tym świecie. Bez względu na szerokość geograficzną czy nasze miejsce zamieszkania, chcielibyśmy by praca dawała nam radość oraz spełnienie, zazwyczaj zaś powoduje frustrację oraz niemoc, którą często postrzegamy jako obowiązkową.
Co zrobić by przekuć pasję w biznes..? 🙂
OGARNIJ TEMAT NA RYNKU
W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na sytuację na rynku oraz zadać sobie kilka ważnych pytań.
1. Czy ktoś inny osiągnął już sukces na tym polu?
2. Czy rynek jest bardzo nasycony danym tematem?
3. Jakie osoby się tym zajmują?
Po przeanalizowaniu wszystkiego warto dać sobie chwilę odpoczynku, by sprawdzić czy dalej mamy ochotę podążać tą drogą. Być może nasz pomysł nie do końca pokrywa się z realiami rynku i spowoduje tylko niepotrzebną frustrację i wydatek pieniędzy. Skoro zajmujesz się malarstwem, sprawdź czy możesz realnie z tego żyć, i co konkretnego musiałbyś zrobić, by tego dokonać. Skoro znajomi mówią, że jesteś świetny w motywowaniu innych do działania zobacz jak takie osoby zachowują się zawodowo. Czy otworzyły własną firmę, tworzą produkty, a może pracują w korporacji na zlecenia? Jeśli jesteś pionierem w danej dziedzinie tym bardziej warto sprawdzić wymagania rynkowe. Jeśli nikt spośród badanych osób nie wykaże zainteresowania Twoim pomysłem masz dwie opcje do wyboru. Albo zrezygnujesz ze swojego celu, albo…..zmienisz grupę docelową 🙂
GRUPA DOCELOWA, CZYLI TWOI KLIENCI
Kolejny rozdział w twoim biznesie powinieneś poświęcić na znalezienie swojej grupy docelowej. Jeśli zajmujesz się modelarstwem warto zwrócić uwagę na osoby, które interesują się danym tematem czyli np. lokalne kluby. W danym miejscu na pewno zasięgniesz opinii oraz dowiesz jakie potrzeby ma przeciętny użytkownik produktu lub usługi, który chciałbyś oferować. Poprzez właściwy dobór grupy Twoich potencjalnych klientów zyskujesz na starcie wielką „bazę danych” która będzie służyła rozwojowi twojej firmy. O to przykładowe pytania pomocnicze:
1. Do kogo będzie skierowany Twój produkt?
2. Ilu potencjalnych klientów udało Ci się już znaleźć?
3. Na jakie trudności możesz natrafić podczas sprzedaży swojego produktu/ usługi danej grupie?
4. Jakie posiadasz doświadczenie w kontaktach z taką grupą?
STWÓRZ BIZNES PLAN
Biznes planu nie potrzebują tylko banki w momencie udzielania kredytu. Taki zestaw danych będzie pomocny nawet wtedy, gdy planujesz zrobić większość rzeczy sam, zwłaszcza jeśli chodzi o pieniądze. Struktura biznesplanu powinna być przejrzysta i konkretna, bez rozpisywania się o Twojej opinii oraz zdaniu znajomych. Zawrzyj tam tylko najważniejsze informacje, które będą Ci pomocne na każdym z etapów Twoich działań. Poniżej przedstawiam Ci pytania jakie możesz zawrzeć w swoim biznes planie, by ułatwić sobie start:
– Co skłoniło Cię do przekucia danej pasji w biznes?
– Kto skorzysta z Twojego produktu/ usługi?
– Kto będzie Twoim klientem (grupą docelową)
– Jak konkretnie zamierzasz dotrzeć do potencjalnych klientów?
– Jak pozyskasz osoby zainteresowane Twoim produktem/ usługą?
– Kto jest Twoją konkurencją na rynku, i kto może się nią stać w przyszłości?
– Co sprawia, że Twój produkt/ usługa jest lepszy od konkurencji?
– W jaki konkretnie sposób zamierzasz zarabiać na swojej pasji?
– Czy zebrałeś już jakieś fundusze na start?
– Jak zamierzasz finansować swoje pierwsze kroki?
– Czy planujesz pozyskać jakieś środki na rozwój? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Czy ten wpis był przydatny? Jeśli tak udostępnij go na facebooku, by mógł pomóc komuś innemu, kto zechce rozpocząć swoją przygodę
z biznesem 🙂 Jeśli chcesz być na bieżąco zapraszam Cię do zapisania się do listy Newslettera. Dzięki temu dostaniesz dostęp do dodatkowej darmowej wiedzy, którą dla Ciebie przygotowałem.
Gotowy na motywację? a więc do dzieła! 🙂
Pozdrawiam mega pozytywnie
(Zdjęcie)