Odwieczne pytanie ludzkości. Jak zarządzać czasem, i znaleźć go tyle ile potrzeba na wszystko? Dom, rodzina, praca, hobby, weekend, wyjazd, zakupy, koszenie trawnika, wypad nad morze, obiad u teściowej, łowienie ryb z przyjaciółmi. Nie da się robić wszystkiego na raz, i nie warto nawet próbować. Historie, które mówią że im więcej obowiązków tym lepsze skupienie, to totalna bujda. Owszem są osoby, które lubią gdy „coś się dzieje” ale nie oszukujmy się, nie istnieje coś takiego jak rozciąganie doby zaś podzielność uwagi również ma swoje granice. Gdy poświęcamy uwagę jednej rzeczy, drugą traktujemy mniej poważnie, zaś robienie kilku rzeczy na raz nie ma nic wspólnego z produktywnością, jeśli w jednym momencie próbujemy zająć się wszystkim na raz.
W dzisiejszym świecie, CZAS to bardzo poszukiwane dobro. Chcemy mieć go więcej, bez względu na fakty, które mówią, że to TY zarządzasz swoim życiem i podejmujesz takie a nie inne decyzje. Denerwuje Cię szef w pracy bo każe realizować pięć nowych projektów, chociaż ty nie skończyłeś jeszcze dwóch poprzednich? A może nie masz kiedy pobawić się z dzieckiem, bo ciągle odbierasz telefony nawet w niedzielę przy wspólnym obiedzie? Każdy z nas ma inne priorytety w życiu, jednakże wszyscy chcą mieć czas na wszystko.
PRIORYTETY
Od czego zaczynamy? od tego co jest dla Ciebie najważniejsze. Jakie konkretne zadania w ciągu dnia powinieneś wykonać w pierwszej kolejności.
Po drugie, lista zadań do zrobienia. Warto robić takową, ponieważ masz możliwość wglądu w to co powinieneś zrobić. Wiesz, że wykonałeś pięć punktów zaś dwa pozostałe zostawiasz na wieczór.
Plan działania wygląda tak:
1. Wyznacz priorytety w swoim planie
2. Konsekwentnie realizuj wyznaczone cele
3. Wyznaczaj sobie tylko takie zadania, które chcesz i jesteś w stanie zrealizować.
PRETENSJE
My Polacy ze względu na charakter, mamy predyspozycje do wiecznego narzekactwa. Chcemy mieć wszystko, ale gdy to mamy od razu zaczynamy narzekanie. A to samochód za mało wygodny, a to pensja za mała, sąsiad zbyt uciążliwy, rodzina za mało się interesuje itd. Mnóstwo osób nie zdaje sobie jednak sprawy, że to ONI odpowiadają za taki stan rzeczy. Tak samo ma się sprawa z zarządzaniem czasem. Jeśli wybierzesz długie spanie i obudzisz się pół godziny przed pracą, będziesz zmuszony gnać bez śniadania i zapewne czegoś zapomnisz. Jeśli czas poświęcony pracy będzie większy niż ten rodzinie, po jakimś czasie dom stanie się dla Ciebie obcym miejscem, a Twoi bliscy daleką rodziną widywaną raz do roku na święta. Chcesz mieć więcej czasu na dane przedsięwzięcie? Zarządzaj nim. Możesz zasięgnąć opinii innych ludzi, sprawdzić różne metody, jednakże to TY odpowiadasz, za to jak będziesz dysponował czasem.
A JAKA JEST TWOJA WYMÓWKA? 😉
Mój szef jest bardzo wymagający
Rodzice na pewno nie zgodzą się na ten pomysł
Dzieci cały czas hałasują i nie pozwalają pracować
Mam tyle spraw na głowie, że na 100% nie uda mi się nigdzie wyjechać…..
A jakie są Twoje wymówki? Wolisz marudzić, że masz dużo pracy i nie pojechać na wakacje, czy przestać spędzać czas z dziećmi, bo wkoło tyle roboty na podwórku? ZAWSZE, da się wypracować nową metodę i zmienić dotychczasowe sposoby zarządzania czasem. Nikt na całym świecie nie zmusi Cię do pozostania w obecnej sytuacji, zaś Twoje dotychczasowe metody mogą ulec zmianie w ciągu zaledwie jednego dnia. Tak samo jak niektórzy rzucają palenie w ciągu chwili, tak inni próbują bezskutecznie pożegnać się z nałogiem przez wiele lat.
ZARZĄDZANIE, CZYLI COŚ O CZYM DOBRZE WIESZ
Doskonale zdajesz sobie z tego sprawę, że jeśli potrzebujesz zrealizować dany projekt w ciągu jednego dnia zrobisz to bez problemu. Owszem, wymaga to od Ciebie wielkich nakładów pracy i energii, ale to TY podejmujesz wtedy decyzję
„Przesuwam wszelkie inne mniej istotne zadania i realizuję to jedno, ponieważ mi na tym zależy” Dobrze wiesz, że jeśli zmotywujesz się do działania, każdy nawet największy wysiłek przyjdzie Ci przezwyciężyć z łatwością. Wnioski? TRZEBA CHCIEĆ 🙂 Jeśli będziesz chciał, znajdziesz czas na wszystko, jeśli będziesz chciał stworzysz genialne życie w którym to TY będziesz dowodził. I najważniejsze jeśli będziesz chciał OSIĄGNIESZ WIELE.
Pozdrawiam mega pozytywnie Paweł Zieliński
Problem nidoczasu i za krotkiej doby dopada wielu z nas. Fajnie napisales jak sobie z tym radzic. We wszystkim powinnismy miec umiar. Lepsze jest wrogiem dobrego. Nie we wszystim musimy byc perfekcyjni. Warto tez miec cel przed oczyma i spojrzec rozsadnie na te super pilne sprawy. Wbrew pozorem to nie zawsze one nas przyblizaja do naszych marzen.
Pozdrawiam:)
Ciesze się, że tekst przyniósł dla Ciebie coś dobrego 🙂